Kilencedikes szemmel…
Reggel az gimnázium bejáratánál gyülekeztünk. A belépés után az udvarra mentünk, ahol megtörtént a beiratkozás, majd összegyűltünk osztályonként. Sokan ismerték már egy-két évfolyamtársukat, vagy azért, mert ugyanabból az általános iskolából jöttek, vagy azért, mert már voltak online osztálycsoportban megszervezett találkozón. Itt lett teljes a létszám, a kilencedikesek és az osztályfőnökök is ott voltak.
Átmentünk a sportpályára, az igazgatói beszédre. Zalay Szabolcs elmondta, hogy a tömegből közösség lett, a mai nappal indultunk el a közösséggé kovácsolódás útján.
Ezután a délelőtt folyamán minden osztály két csapatban játszott ismerkedős játékokat, amik megteremtették a nap hangulatát.
Ebéd után lehetőség volt festésre, rajzolásra, sportolásra (kosárlabda, foci) és zenés program is volt.
A nap legérdekessebb részeként a teremtéstörténetet kellett átalakítanunk és egy mini-színdarabot rendezni belőle. A kreatív feladatban segítségünkre voltak a fecsketábor felsőbb éves szervezői. A próbák után a díszterembe gyűltek a csoportok bemutatni a produkcióikat. Minden előadást a zsűri pontozott, és az összesítés után a legjobbak megkaphatták jutalmukat.
Érdemes volt így ráhangolódnunk egymásra, hogy ne ismeretlenül vágjunk bele a tanévbe. Ezúton köszönöm az összes szervező diáknak és a közreműködő tanároknak a fecsketábort!
Jámbori Mihály
9. d
Szervezői szemmel…
Idén is megrendezésre került a fecsketábor, ahol az iskolába felvételt nyert diákok találkozhattak hivatalos keretek között is osztálytársaikkal, évfolyamtársaikkal, valamint tanáraikkal. A tavalyihoz hasonlóan most is egynapos volt a rendezvény.
A fecskék érkezéskor névtáblát kaptak, majd meghallgatták Igazgató Úr köszöntő beszédét. A délelőtti órákban lezajlott az első osztályfőnöki órájuk, ezután a felsőbb éves csoportvezetőik koordinálásával játszottak, ismerkedtek egymással és az épülettel.
Ebédre gyros tálat fogyaszthattak a menzán.
Délutánra workshopokat szerveztünk számukra, ki-ki ízlésének megfelelően választhatott kosár, foci, rajz, zene vagy éppen társasjáték tematikájú csoportok közül.
Ezután ismét saját osztályukkal és csoportvezetőikkel töltötték idejüket. Feladatuk volt, hogy rendezzenek rövid előadást “Osztályunk teremtése” címmel, majd mutassák be elkészült művüket a Díszteremben egymásnak. Az osztályok ennél a feladatnál választhattak, hogy egy, vagy két csoportban szeretnének-e dolgozni.
Reméljük, sikerült kellemes emlékeket szereznünk nekik, örömmel tekintenek majd vissza gimnáziumi éveik kezdetére.
Csonka Mandula
9. f