Mentortanárként mindent megteszünk azért, hogy a hozzánk érkező pedagógus hallgatók sikereket érjenek el, segítjük munkájukat, megosztjuk tapasztalatainkat, irányítjuk tevékenységüket. Azonban sokszor elfelejtjük, hogy mi is profitálhatunk jelenlétükből: új módszereket, játékokat tanulhatunk, fejleszthetjük digitális kompetenciáinkat segítségükkel.
Mentoráltam, Vajda Tibor is behozott életünkbe egy új lehetőséget a szünidő előtti tanórák hasznos eltöltésére. A diákok körében népszerű, tudományos kérdésekkel, feladatokkal gazdagított szabadulószobát tervezett, amelyet több osztály esetében is kipróbáltunk. Mindamellett, hogy így lehetőségünk volt átismételni a tananyagot, a szabadulószoba lehetőséget teremtett a logikai képességek fejlesztésére, a csapatmunka tökéletesítésére is.
Az történt, hogy a diákok egy híres tudós laboratóriumába látogattak el, hogy meghallgassák a legújabb tudományos eredményeket. Csakhogy amíg vártak rá, a labor ajtaja bezárult és csak akkor tudtak kiszabadulni, ha feltörik a tudós kóddal ellátott számítógépét. A kódhoz pedig csak akkor juthattak hozzá, ha megoldanak néhány biológiával kapcsolatos feladatot.
Minden csapat kijutott a laboratóriumból és a tanulók körében nagy sikert aratott a játék. Az új módszer a jövőben gazdagíthatja az élménybiológia/élménykémia megvalósítását iskolánkban.
Lajos Lilla
szaktanár