Iskolánk német tagozatos diákjai vettek részt az idén első alkalommal megrendezésre került „Seitenweise” német ifjúsági irodalmi projektben, amelynek célja az olvasás népszerűsítése, miközben a könyvek társadalmi üzenetei és problémái felé irányítja a figyelmüket.
A felhívás a legalább B1-B2 nyelvi szintű tanulókat célozta meg, akik az 9-10-es évfolyamon tanulnak. A projekt keretében a diákok olyan aktuális és globális társadalmi problémákat feldolgozó könyvet olvastak, amely témája a tolerancia, felelősség, mint pld. ökológia, fenntarthatóság vagy sokféleség.
Az idei évben Julya Rabinowich Dazwischen: Wir című műve állt a pályázat középpontjában, aminek főhőse egy 16 éves menekült lány (csak sejteni lehet, hogy honnan), aki családjával együtt keresi a helyét a befogadó országban (valahol Európában).
Diákjaink miután elolvasták a művet, kreatív, általuk választott módon és formában dolgozták fel azt kiscsoportos formában. Több nagyon kreatív és ötletes projektmunka született.