Hétfőn egy különleges témanapon vettünk részt, amely egy jövő tanévbeli Marseille-i cserekapcsolathoz kapcsolódott. A program központi témája az iskolai zaklatás volt. A foglalkozásokat PG és Lula tanárnő vezették, nagyon felkészülten, lelkesen, és látszott rajtuk, hogy igazán fontosnak tartják ezt a témát.
A program 10:30-kor kezdődött és két részből állt: az első rész körülbelül 1 órás, a második pedig másfél órás volt. A délelőtt során prezentációkat néztünk meg, amelyek segítettek megérteni, hogy mi is pontosan a bullying, milyen formái vannak, és hogyan lehet felismerni, vagy akár megelőzni. Az előadások interaktívak voltak, így nem csak hallgattunk, hanem aktívan részt is vettünk benne. Például egy “silent image”-et, azaz néma jelenetet kellett kitalálnunk és bemutatnunk, ami azt jelentette, hogy egy zaklatási helyzetet kellett megjelenítenünk szavak nélkül, mozdulatokkal és testtartással. Később egy forgatókönyvet is írtunk: két különböző nézőpontból kellett bemutatnunk egy napot. Az egyik történet a zaklató, a másik az áldozat szemszögéből íródott. Ez a feladat különösen érdekes volt, mert próbáltunk belehelyezkedni más emberek érzéseibe, gondolataiba, és átélni azt, amin keresztül mennek. A program egy közös piknikkel zárult, ahol kötetlenebb hangulatban beszélgettünk, ettünk, nevettünk. Ez a rész is hozzájárult ahhoz, hogy a témanap ne csak hasznos, hanem jó élmény is legyen.
Összességében nagyon pozitívan éltük meg a napot. Nem csak tanultunk, hanem lehetőséget kaptunk arra is, hogy együtt gondolkodjunk, érezzünk és megértsük egymást. Mindkettőnkben mély nyomot hagyott a program, és úgy érezzük, hogy valóban számít hogyan bánunk egymással a mindennapokban. Fontos lenne, hogy az ilyen érzékeny, de nagyon valós témákról – mint a bullying – sokkal többet beszéljünk akár az iskolában, akár azon kívül is. Külön köszönet jár PG és Lula tanárnőnek, akik odafigyeltek ránk és olyan légkört teremtettek, ahol bátran megnyílhatunk.
Herczeg Hanna, Szabó Gréta Laura
9.f
9.f